onsdag 26 februari 2014

Mitt Jobb

Inlägg nummer 500 här på bloggen.

Jag känner att inläggen inte kommer så frekvent som kanske önskas. Det känns inte så roligt att sätta sig vid datorn efter åtta timmar framför skärmen på jobbet.

Lite kort uppdatering om vad som händer här hemma:

Azalea ställer sig upp

Malwa klättrar på allt

Oswald ramlade och slog sig på förskolan idag

Sen tänkte jag att jag skulle hinna passa på att svara på frågan vad jag jobbar med.

Företaget jag är anställd på heter BSN Medical och säljer medicintekniska produkter till bland annat sjukvården. Vid första anblicken kan det verka som ett okänt företag man inte hört talas om. Dock är det så att om man gräver i sitt eller sina föräldrars medicinskåp finnes antagligen någon rulle med Fixomull eller någon typ av Leukotape. Det är alltså olika plåster och förbandsmaterial som ofta finns i hemmet.
Har man någon gång brutit armen har man antagligen haft ett gips, är det ett tungt vitt kalkgips man haft är det med största sannolikhet något från BSN.
Sportar du och skadat dig är det inte omöjligt att du använt dig av våra tejper, lindor eller stöd.

Är man i behov av kompressionsstrumpor på grund av till exempel lymfödem eller åderbråck kan man beställa diverse material på www.jobst.se och då är det antagligen jag eller min rumskamrat som hanterar ordern. Jag är också en av dem som svarar i telefon om man ringer till företaget. Via telefon och mail svarar jag på frågor som gäller allt från orderhantering, reklamationer, produktfrågor, frakt och fakturor. Jag hanterar också fakturor som av olika skäl fastnar i systemet och mycket mer därtill.
Jobbar man inom sjukvården har man antagligen hört talas om företaget mer än en gång.

Det är ett roligt arbete som kräver ganska stor tankeverksamhet och kunskap inom det området. Jag trivs väldigt bra där och gillar mina arbetskamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar