tisdag 11 mars 2014

Tid för lek

Ytterligare en sån där härlig helg har passerat.
I fredags var jag med barnen till biblioteket. Ett mycket uppskattat tillhåll för barnen. Där finns en liten borg, utklädnings kläder, lite pussel och massa böcker.
Vi lunchade i bibliotekets fik "Möllan". Där blev barnen huvudattraktion för alla gamla tanter. Fiket har en skylt där det står "Rullatorparkering" så ni kanske förstår mängden äldre människor som tog sig fram till barnen och gulligullade. Roligt, men lite jobbigt då jag försökte få i dem mat samtidigt.




I lördags var det så fint väder så vi åkte till slottsskogen. Efter lunch och lek i Plikta gick vi för att se säl-matning och kika lite på pingvinerna innan vi åkte hem.




I söndags var vi en sväng till IKEA, vi köpte lite krokar till Oswalds rum och en gardinstång. Så åt vi lunch där till Oswalds stora glädje.
Hemma gick vi ut för att leka en stund och så åkte vi och handlade innan dagen tog slut.


Jag älskar mina helger där jag får spendera tid med barnen. Jag älskar fint väder och nu känns det verkligen som vår.
För övrigt är jag förkyld och min hals tar kål på mig. Ofta tänker jag att jag ska stanna hemma från jobbet, men så tänker jag om. Jag får ju i alla fall inte sova. Det är nackdelen med barn som inte börjat förskolan än, det går inte att vara hemma och vara sjuk.
Nu ska jag förbereda det sista för morgondagen, ta en dusch och sedan sova.

1 kommentar: