fredag 19 april 2013

Sysselsättning efterlyses

Trots att det är skönt att vara hemma nu när jag inte sover om nätterna så har jag svårt för att vara det. Som många kanske redan vet så har jag en tendens att börja baka om jag går hemma för länge. Och städa/plocka.

Det är alltså ungefär vad jag gör om dagarna, städar, bakar och sover. Idag när jag bakade kände jag dock att kroppen inte riktigt klarar det längre, jag får ont av att stå för länge.
Så- vad sjutton ska jag göra då??
Om det nu blir så att jag får gå hemma drygt åtta veckor till och inte kunna göra det jag vill och brukar, vad ska jag då hitta på??

Att sitta på soffan hela dagarna är inte min grej och jag kommer bli deprimerad om jag tvingas till det. Har någon tips på vad jag skulle kunna hitta på istället?

6 kommentarer:

  1. Jag har massa symönster du kan låna och sy till bebisarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen symaskin men annars lånar jag gärna mönster :)

      Radera
    2. Hmm undrar varför min kommentar blev anonym. Har inte din svärmor en du kan låna? Du skulle gärna få låna min men den funkar bara ibland och är allmänt jobbig...

      Radera
    3. Hmm, jag vet inte men tänkte att det antingen var du eller Charlotte. Det är ni två som syr ;)
      Jag ska kolla med henne om hon har en att låna ut :)

      Radera
  2. Du får baka sånt som du kan sitta vid bordet och göra för att avlasta fogarna lite, eller lär dig sy ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett alternativ, men jag har svårt att sitta ner under bakning.

      Radera