tisdag 22 januari 2013

V. 20+0

Idag är det en vecka sedan vi var på rutin ultraljudet. De två små mår bra och har bästa förutsättningarna för en lyckad graviditet, de delar inte någonting. Det betyder att det till 70-80% säkerhet är tvåäggstvillingar.
Det visade sig då att jag var i v19+0.
Idag har vi alltså tagit oss igenom en halv fullgången graviditet. Om bebisarna behagar hålla sig inne hela tiden kommer de alltså 10 juni.

Igår var jag hos barnmorskan som kontrollerade mina värden och lyssnade på bebisarnas hjärtljud. Allt ser bra ut, förutom mitt järnvärde som helt plötsligt sjunkit till nivå dålig. Ytterligare tester och ökade doser av järntabletter fick bli steg ett i försök att få det i bra nivå igen.

För övrigt i bebis förberedelser har vi införskaffat lite kläder i storlek 44. Vi har dessutom bestämt oss för vilken vagn vi vill ha. Har vi tur får vi (köpa) den komplett med babyskydd i helgen.

Namn är dock ett område vi inte tagit oss någonstans. Förslag på namn för båda kön välkomnas!

Nu är det dags att sova, så jag orkar med ytterligare en lång dag imorgon.

8 kommentarer:

  1. Vet att du nämnt att ni vill ha namn med 'W' i förut, fortfarande något ni vill ha?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, gärna men kan vara svårt att få till. Så länge det passar bra mer Oswald och fungerar internationellt så :)

      Radera
  2. Gud så spännande:) Hoppas att allt fortsätter att rulla på bra! Vad blir det för vagn nu då?
    Kram madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt spännande trots att jag inte riktigt kommer förstå det förrän det kommer två små. Bara jag får upp mitt hb så blir allt bra.
      Vagnen får bli en Bugaboo Donkey, tyvärr jätte dyr men den bästa på marknaden för våra krav.

      Radera
  3. Så trött som du varit förstår jag ditt järn var lågt, du får leva på blodpudding, leverpastej, spenat å broccoli ;) Paprika å messmör hihi
    Gud vad tiden går fort med dessa två då, snart står de inte på för de är här..! <3
    Kolla på en donkey igår på babyproffsen när vi köpte vår scooter s, dyra men fina å bra. :)
    William tycker jag fortfarande är ett fint namn på en kille. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får nog göra det ;P jag köpte jordgubbar idag att äta till frukost imorgon :)
      Det har gått så otroligt fort den här gången! Hinner inte med själv.
      Vi satsar på begagnad vagn, får försöka spara lite pengar.
      William är fint, men känner för många sådana.

      Radera
    2. Ja Jordgubbar är också bra å gott =)
      Tiden går väl fortare denna gång när man redan har fullt upp med ett annat barn kan ja tro =)

      Radera
  4. Oliver, Kevin, Noel
    Lova, Li, Zoe

    SvaraRadera