söndag 2 februari 2014

Tvillingmani, klädval

När man fått tvillingar är det nog lätt att bli lite tvillingfixerad. Vill ni veta mer angående tvillingar så gå in på Tvillingklubbens hemsida där de bland annat svarar på frågor.

Sedan jag fick tvillingar själv tycker jag att jag ser dem överallt, tvillingar alltså. Senast idag var det två tvillingpar på badhuset. Det är inte ovanligt att tvillingföräldrar tar kontakt med varandra, vilket är väldigt roligt. Det skapas nya kontakter av att man många gånger känner ett gemensamt band.

En fråga är om huruvida tvillingar kläs lika eller inte. Vi har valt att inte klä dem lika (men det har hänt, speciellt då vi får likadana kläder) dels för att de har ärvt kläder från deras storebror. Dels för att de ska ses som individer och inte som en enhet. Vi har svårt för att inte kalla dem tvillingarna (Oswald säger fillingarna), tjejerna eller bebisarna. Uppenbarligen har vissa svårt att se skillnad på dem och jag känner att jag inte vill spä på det, de är som sagt två helt olika individer.
Däremot tycker jag att det är roligt att, när jag har tid och ork, klä dem i matchande kläder. Alltså likadant men olika färger eller lika byxor men olika bodys.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar