tisdag 14 januari 2014

Whats your excuse?

1384192_467159426731465_135436275_n




Denna bild må vara gammal, men den är så himla aktuell.
Speciellt nu när det är nytt år med nya löften om en ny snyggare kropp.

Idag sätts det så stora krav, främst på oss kvinnor.
Kvinnan ska vara den perfekta mamman, perfekta hemmafrun, perfekta kollegan/chefen och ha den perfekta kroppen. Jag har många gånger fått höra att det går och att det gäller att prioritera.
Guess what?! Jag prioriterar mina barn!
Det gör ingenting att den perfekta kroppen inte finns där, så länge hälsan finns. Jag menar inte att folk ska sluta röra på sig, utan att det snarare räcker att leka med barnen i lekparken.
Den där hetsen om att konstant sträva efter den där smalare, fastare, mer muskulösa kroppen känns totalt befängt när det helt klart tar tid från det viktigaste som finns - Mina barn.

Jag hade velat skriva en hel massa mer om detta för det stör mig fruktansvärt att pressen ska vara så enorm, men jag orkar inte. Istället ska jag gå och lägga mig så att jag orkar vara den perfekta mamman och ta hand om mina barn när de vaknar i natt och sedan åka och vara den perfekta kollegan på mitt jobb imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar