tisdag 27 maj 2014

Nystart

Nu har det gått ett bra tag sedan jag uppdaterade senast. Min tanke var att jag skulle hinna skriva lite mer då jag går hemma. Trots det i tanken har varken lust eller ork infunnit sig. Jag känner mig liksom inte alls sugen på att sätta mig framför datorn. Men nu så, nu hoppas vi suget om att skriva har kommit för att stanna.

Tjejerna har under tiden fyllt år, ett helt år har gått sedan de bestämde sig för att komma. Året har gått så sjukligt fort att jag har svårt att förstå.

Malwa går sedan ett tag tillbaka. Azalea tog sina första steg på födelsedagen i torsdags och kan redan gå en längre sträcka utan att ramla.

Under helgen hade vi födelsedagskalas kombinerat med namngivning. Det var en trevlig liten tillställning med släkt och vänner.
Båda skötte sig bra och vi slapp den hysteriska ledsamheten som ibland infinner sig hos Malwa när främmande människor är i närheten.
Bilder från kalaset kommer inom kort, kanske redan ikväll.

Förutom att vi har fullt upp med diverse saker så förbereder vi socialt inför förskolan som kommer till hösten. De har fått plats i slutet av augusti.

Nu verkar tjejerna ha ätit färdigt så det är dags att plocka undan och förbereda oss för att hämta storebror från förskolan. Han ska för övrigt få sova hos sin farmor och farfar i natt. Ett barn mindre här hemma ger mig förhoppning om mer sömn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar