torsdag 13 februari 2014

Utvärdering Linas matkasse

Så var det helg igen. Ja, för det blir det för min del på torsdag eftermiddag.
Azalea är vaken i sängen, men de andra två sover.
Vi har reserverat två biljetter till Hundraåringen imorgon. Ska bli skönt att göra någonting bara sambo och jag. Det blir inte så ofta längre.

I övrigt har vi drabbats av någon slags förkylning här hemma. Alla är mer eller mindre påverkade, mest Azalea vars andning påverkas så fort hon blir minsta förkyld.
Idag kände vi också en tand uppe hos Malwa.

Nu har vi haft Linas barnkasse snart en vecka. Jag gillar konceptet med att få maten till dörren och att man varje dag har en måltid med recept och allt finns hemma. Dock måste jag säga att jag blev lite besviken på råvarorna. Det står så fint om att det ska vara bra råvaror och jag förväntade mig mycket ekologiskt. Jag tror att en vara av det vi fick var märkt just ekologiskt. Dessutom var frukten i fruktkassen kantstött och ett äpple fick kastas direkt. Så även en tomat som var rent dålig. Två av de övriga tomaterna var verkligen gränsfall för att kastas med.
Första dagen var det fisk och extremt mycket mat och det blev över för några måltider extra. Kyckling som det blev för oss igår var det tvärtom, det var knappt så det räckte. Oswald åt inte couscousen som serverades till så han åt en hel kycklingfilé, tjejerna fick en att dela på så det blev en var till oss vuxna. Det blev alltså en halv för mig då och en halv till matlådan.

Vi kommer att tacka nej för fortsatta kassar hos Lina och prova någon annan istället. Har någon erfarenhet av något annat företag? Bra, dåligt?
Tänkte spana in Tasteline för att se deras utbud och priser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar