lördag 8 februari 2014

Helgen i bilder

Jag har valt att jobba 80% och vara hemma på fredagarna. Det är så härligt att ha en dag extra med familjen och jag njuter i fullo av denna dag. Igår var vi på Lek och Buslandet på förmiddagen. Eftermiddagen gjorde vi middag och bara var.

 Kanske blir Azalea en krypare ändå. De senaste dagarna har hon tagit sig upp på alla fyra och står och gungar. Får se om det bara är för en period, som så mycket annat för henne, eller inte.



Jag hade på känn att Malwa är en riktig klättrare. Och visst var det så. Det dröjde inte lång tid inne vid lekhörnan innan hon kom på hur man ska ta sig uppåt.

På kvällen fick de smaka på citron. Inte såna miner vi väntat oss och båda sträckte sig efter mer.


Idag har varit en dag då jag haft kvalitetstid med Oswald. Först åkte vi för att handla, därefter åkte vi direkt till ett barnkalas. När vi kom hem åt vi middag som väntade på oss. Då Malwa ätit dåligt och sedan krupit runt och ätit upp det som hamnat på golvet så valde vi att låta dem äta själva. Plockmat är grejen och det mesta går ner nu.

Pirat-tema var grejer det. Dock inte jätte nöjd med att jag störde honom.
Hittade två busiga tjejer inne på sitt rum, de lekte riktigt bra ihop

Det blir smutsigt på golvet när de ska äta själva

Barnmat, kokt potatis och kyckling med palsternacka och morot. En riktig höjdare!
Efter att tjejerna somnat så bakade vi muffins, jag och Oswald. Rosa blev dem och det skulle vara strössel på. En nöjd Oswald sover nu gott i sin säng och jag känner att det hittills varit en underbar helg!

Förstår inte varför jag inte kan rotera bilderna, men ni ser ju vad det är iaf


2 kommentarer:

  1. Låter som en riktig myshelg! saknar er <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det! Uppskattar verkligen tiden med barnen <3
      Saknar er med!

      Radera