torsdag 30 januari 2014

Full rulle!

Det här med bloggstatistik är spännande. Vissa inlägg har ungefär fyra läsare medan andra har närmare 200.

Hur som helst har jag inte någon bra app för att lägga upp inlägg längre, därav den långa tiden mellan uppdateringarna. Det och att det är energikrävande att vara arbetande småbarnsförälder.
Bilder är också någonting som sinar i bloggen då jag inte kan lägga upp dem via mobilen.

Ju fler barn man har desto mer är det att göra, inte bara i vardag men mängden inbokade möten och aktiviteter har drastiskt ökat.
I förra veckan var det möte för sambon måndag, sjukgymnast för tjejerna tisdag. Onsdag var jag med tjejerna till BVC medan sambo och son åkte upp en sväng till min pappa i Eskilstuna. Fredagen var det tid för Oswald hos öronläkaren och på kvällen hade jag middag hemma hos oss för några vänner. Det här är inget ovanligt, det känns som att vi alltid har något på tapeten. Näst är att få en tid hos ögon för lilla Azalea för att se om hon skelar eller inte. BVC sa att det kan vara en "falsk skelning", så vi får se.

Middagen med vännerna var otroligt välbehövlig. God mat, gott vin och goda vänner. Det blev mycket skratt och nästan tårar. Så skönt att ha hittat ett gäng här nere med.
Maten jag bjöd på blev vinkokta musslor och skaldjurspasta med räkor och havskräfta. Efterrätten blev efter beställning, chokladpannacotta.
Vi hade lite egen vinprovning och jag hittade några nya sorter som kommer att köpas igen.

Den natten var också den första natten jag sov ensam hemma sedan innan sonen föddes, alltså snart fyra år sedan. När sista vännen åkt hem halv fyra (!!) däckade jag och sov oavbrutet i åtta timmar. Det hade jag nog inte gjort på två år så det kändes otroligt lyxigt.

Tjejernas sömn varierar väldigt. Vissa nätter är det bara en som vaknar en gång, medan jag andra nätter är uppe nästan en gång i timmen för att någon (eller båda) vaknar.
Vad det beror på har jag ingen aning om, men tänker att det har med utveckling och med tänder att göra.

Vi har köpt konceptet för matkasse och den 10/2 kommer första hem till oss. Det blev Linas Barnkasse och även fruktkassen, så jag hoppas det är någonting att ha. Tanken är att den ska ge oss mer tid genom att slippa både handla och fundera på vad middagen ska bestå av. Att det ska ge oss mer varierad mat med mer grönt av olika slag.

Imorgon är planen att vi ska ta oss ut på förmiddagen, mot pulkabacken bär det av. Oswald tjatade till sig en snowracer så den lär ju användas så mycket det nu går. Efter lunch åker vi till mitt jobb och hälsar på. Han ville hellre till mitt jobb än sitt eget (förskolan) här om dagen så då får han hälsa på där imorgon. En kollega lovade göra hemmagjord glass för min skull så då måste jag ju besöka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar