tisdag 3 december 2013

Barnvakt och julstämning

Idag var tjejerna hos sin farmor och farfar. Hemma städades det och upp kom nästan alla julgardiner. Första gången på länge de var med en barnvakt och det var ganska skönt. Skönt att få städa undan i lugn och ro.

Oswalds rum fick gardiner nu på kvällskvisten. Älskar att han sover djupt när han väl somnat. Guld värt att kunna gå in och byta gardinerna medan han ligger i sin säng och sover gott. Jag hoppas så att tjejerna också blir så.

Till helgen ska alla barn sova hos farmor och farfar. Det kommer så klart gå bra men har redan nu en miljon tankar "tänk om...". Det blir första gången tjejerna ska sova borta utan någon av oss. Jag hoppas att de sover gott och somnar lugnt.
Två vänner fyller 30 så vi ska på 60års kalas. Det kommer nog bli väldigt roligt men samtidigt tänker jag att när vi väl har barnvakt så borde vi egentligen passa på att sova.

Nu ska jag göra mig i ordning för sängen, imorgon är det dags att jobba igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar