söndag 12 maj 2013

Hur mår du?

Den konstanta frågan jag får är hur jag mår.
Jag skulle kunna säga att

  • Jag är så tung att knäna inte klarar mer
  • Näsblod är något jag haft var och varannan dag under hela graviditeten
  • Jag får ont i höfterna av att sova
  • Någon står på min blåsa som gör att jag ofta måste kissa
  • Halsbrännan som kommer ibland är övermäktig
  • Sammandragningarna och "mensvärken" tar kål på mig
  • Jag i princip inte kan ha några kläder längre då magen är för stor
  • Ryggen samt fogarna gör sig påminda när jag leker med min son
  • Jag är i princip konstant trött då jag inte kan sova om nätterna
  • Mina händer och fötter är svullna, det gör därför ont i dem när jag är upp på nätterna

Dock känns det som att allt detta hör graviditeten till och utöver den så mår jag bra. 
Vad ska man svara på frågan om hur jag mår under en graviditet? "Jag mår som en gravid...?"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar