torsdag 18 april 2013

Vecka 33

Även denna vecka har flutit på i ruskigt snabb takt. Nu är det bara åtta veckor kvar till beräknad förlossning.

Igår var jag och hälsade på jobbet, vilket kändes lite konstigt. Att gå hemma utan att jobba, utan att vara riktigt sjuk är onaturligt för mig. Tror dock att det är bra då jag nu för tiden behöver sova mitt på dagen för att orka med.

Idag var vi först på östra för tillväxtultraljud. Läkaren förklarade att det bara finns en kurva för bebisars tillväxt i magen. Tvillingar förväntas vara någon procent mindre än vad kurvan säger.
Våra bebisar har följt normalkurvan till idag. Enligt mätningarna har ena bebisen gått över kurvan medan den andre håller sig något nedanför. Inget farligt i sig, men vi ska dit om två veckor igen för att kolla så att den lille inte stannat av i växten.

Efter Östra åkte jag till barnmorskan för kontroll. Allt ser bra ut och jag har nu ett SF mått på 38cm. Den har vuxit en hel del alltså. Jag fick också sådana paket från Libero, som man fick på bb förr. I vanliga fall får man den i v.37 sa hon men då vi inte vet om jag kommer gå så mycket längre så fick jag dem nu.
Vad jag kan minnas var det mer "skräp" i dem förra gången. Nu var det få men bra grejer i den.

Nu på kvällen har vi haft en gnällig liten kille här hemma. Det visade sig att han har lite feber, så det blir antagligen att ha honom hemma imorgon. Trist när han inte vill annat än att gå till förskolan, men inte så mycket att göra åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar