söndag 30 december 2012

Året som gått

När jag tänker på året som gått så är det Laleh - Some die young som blir årets låt. I år är det alldeles för många som alldeles för tidigt lämnat oss. Ingen som stod mig direkt nära men ändå personer vars bortgång berört mig. I år har jag tänt många ljus för unga personer, något jag hoppas slippa nästa år.


För mig personligen har det varit ett fullspäckat år där lilleman började på förskolan i januari. Detta med blandade känslor hos mig men han trivs som fisken i vattnet och har idag sin bästa vän där.

Jag började ett nytt jobb med allt vad det innebär. Jobbet visade sig vara det bästa jag hittills haft och med alla fina kollegor trivs jag jätte bra. Det har varit mycket att lära sig och fortfarande finns det ofantligt mycket kvar att lära.

Vi var på första utlandssemestern, vår lilla familj. Till Gran Canaria bar det av och det gick väldigt bra trots den stekande hettan. Lilleman gillade poolen mer än allt annat och det blev tårar när det var läggdags. Fler resor lär det bli i framtiden.

Vi blev varse om att vi väntar tillökning i familjen. Nästa år kommer inte mindre än två små bebisar om allt går som det ska. Det blir såklart nästa års största händelse.

I och med att vi ska bli en större familj går det inte längre att bo kvar längst upp utan hiss. Så nu i höst har vi köpt oss en ny bostad. Det blir alldeles i närheten av där vi bor idag så lilleman får gå kvar på samma förskola. Nästa år ska vi alltså försöka sälja vår nuvarande bostad och flytta.

Mycket som hänt och alltså än mer som ska hända. 2013 blir alltså ännu ett händelserikt år för mig och min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar